• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Протидія булінгу

Мотижинський ДНЗ - Булінг! Це потрібно знати!

19 січня 2019 року набув чинності Закон України від18.12.2019року
№ 2657-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)»

Булінг (цькування) це діяння (дії або бездіяльність) учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи та (або) такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого.

Типовими ознаками булінгу (цькування) є :

– систематичність діяння ;

– наявність сторін – кривдник (булер), потерпілий (жертва булінгу), спостерігачі (за наявністю);

– дії або бездіяльність кривдника , наслідком яких є заподіяння психічної або фізичної шкоди, приниження, страх, тривога, підпорядкування потерпілого інтересам кривдника.

Передбачено обов’язок керівника закладу освіти вживати заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг (цькування), стали його світками або постраждали від булінгу .

ПЛАН ЗАХОДІВ

щодо запобігання та протидії булінгу (цькування)

в Гайки-Ситенському ЗДО "Яблунька"

на 2020-2021н.р.

Назва заходуЦільова аудиторіяТермін виконанняВідповідальний
Інформаційно-профілактичні заходи
1Ознайомлення та вивчення законодавчих актів, нормативно-правової бази щодо запобігання та протидії булінгу (цькування)працівники ДНЗ, батькипостійнодиректор ЗДО
2Обговорення питання протидії булінгу на загальних та групових батьківських зборахбатькивересень- жовтеньдиректор ЗДО
3Виступ для педагогів «Булінг в ЗДО – міф чи реальність»педагогилистопаддиректор
вихователь
4Круглий стіл для педагогів «Безпечний дитсадок. Маркери булінгу»педагогигруденьдиректор
вихователь
5Інтерактивне заняття для персоналу закладу освіти «Протидія булінгу»персонал закладусіченьдиректор
вихователь
6Заняття з елементами тренінгу для педагогів «Протидія булінгу в закладах освіти»педагогилютийдиректор
вихователь
7Виступ на семінарі-практикумі «Насильство в сім’ї – не злочин? Ламаємо стереотипи»педагогиберезеньдиректор
вихователь
8 Практикум «Розвиток емоційного інтелекту як передумова розвитку інноваційної особистості дошкільника»педагогиквітеньдиректор
вихователь
Формування навичок дружніх стосунків здобувачів освіти
1Створення безпечного освітнього простору, позитивного мікроклімату та толерантності в міжособистісній взаємодії під час спілкування, занять, прогулянок та ігрової діяльностідіти всіх вікових групвпродовж рокувихователь
2Перегляд мультфільмів «Жив собі чорний кіт», «Про пташок», «Вірте у любов, вірте у Різдво», «Курка, яка несла всяку всячину», «Гидке каченя»діти всіх вікових групвпродовж рокувихователь
3Виставка малюнків «Моя сім’я», «Мій дитсадок», «Разом з друзями»діти старшого дошкільного вікуквітеньвихователь
4Читання літературних творів, обговорення проблемних ситуацій, дидактична гра «Оціни вчинок»діти всіх вікових групвпродовж рокувихователь
5Інтегроване заняття для дітей середнього дошкільного віку «Ми дружні хлопці та дівчата»діти середнього дошкільного вікулютийвихователь
6Заняття для дітей старшого дошкільного віку «Дитсадок друзів та подруг»діти старшого дошкільного вікуберезеньвихователь
7Заняття для дітей старшого дошкільного віку «Кого можна назвати другом чи подругою»діти старшого дошкільного вікуквітеньвихователь
8Програма для дітей старшого дошкільного віку «Тиждень дружби і добра» (автор Сіроштан С.В.)діти старшого дошкільного вікутравеньвихователь
Співпраця з батьками
1Заняття з елементами тренінгу «Заохочення і покарання»батькилютийвихователь
2Пам’ятки «Пять шляхів до серця дитини», «Психологічна атмосфера в сімї», папка-пересувка «Батькам про права дитини»батькиквітеньвихователь
3Виступ у клубі сімейного спілкування «Збереження психічного здоров’я вашої дитини»батькисіченьвихователь
4Методичні рекомендації для батьків щодо забезпечення емоційного розвитку дитинибатькиберезеньдиректор

Порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу (цькування) у закладі освіти

1.Заяву про випадки булінгу у закладі освіти має право подати будь-який учасник освітнього процесу.

2.Заява подається керівнику закладу освіти відповідно до Закону України «Про звернення громадян».

3.Здобувач освіти, який став свідком булінгу, зобов’язаний повідомити про це вихователя, психолога або безпосередньо керівника закладу освіти .

4.Педагог або інший працівник закладу освіти, який став свідком булінгу або отримав повідомлення про факт булінгу від здобувача освіти, який був свідком або учасником булінгу, зобов’язаний повідомити керівника закладу освіти про цей факт.

5.Керівникзакладу освіти має розглянути звернення.

6.Керівник закладу освіти створює комісію з розгляду випадків булінгу, яка з’ясовує обставини булінгу.

7.Якщо випадок цькування був єдиноразовим, питання з налагодження мікроклімату в дитячому середовищі та розв’язання конфлікту вирішується у межах закладу освіти учасниками освітнього процесу.

8.Якщо комісія визнала, що це був булінг, а не одноразовий конфлікт, то керівник закладу освіти повідомляє уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Службу у справах дітей.

9.Здобувач освіти може звернутись на гарячу лінію ГО «Ла Страда -Україна» з протидії насильству в сім’ї або із захисту прав дітей; до соціальної служби з питань сім’ї, дітей та молоді; Національної поліції України; Центру надання безоплатної правової допомоги.

Після отримання звернення дитини, відповідна особа або орган інформує керівника закладу освітиу письмовій формі про випадок булінгу. Керівник закладу освітимає розглянути таке звернення та з’ясувати всі обставини бул

Кiлькiсть переглядiв: 61

Коментарi