• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Поради батькам

ПОРАДИ БАТЬКАМ ЩОДО ОРГАНІЗАЦІЇ ХАРЧУВАННЯ ДИТИНИ ЗІ ЗНИЖЕНИМ АПЕТИТОМ

Під час організації харчування дитини з поганим апетитом дорослим необхідно виявляти винахідливість.

Якщо дитина відмовляється від їжі, в жодному разі не годуйте її силоміць. Краще пропустити прийом їжі або зробити це пізніше, а потім годувати дитину невеликими порціями за 5-6 або більше прийомів. І все ж проміжки між окремими годуваннями мають бути не меншими за 3 години.

Дуже важливо на початку годування дати дитині такі продукти, які мають властивість підсилювати відділення травних соків і тим самим поліпшувати апетит. Це може бути кислий фруктовий або ягідний сік, шматочок оселедця, квашена капуста, солоний огірок, салат із сирих овочів. Сприятливо діє міцний м'ясний бульйон. Однак дуже важливо звернути увагу на мож­ливість виникнення алергічних реакцій (висип, почервоніння шкіри щік). У цьому випадку від бульйону доведеться відмовитися.

Для дітей зі зниженим апетитом важливо суворо дотримуватися режиму годування — не давати нічого їстівного в проміжках між окремими прийомами їжі, а також не давати багато пити. У такому разі дитина охочіше розпочинатиме прийом їжі з рідких страв. У той саме час при годуванні дозволяйте їй запивати тверду їжу водою, соком або овочевим відваром і, звичайно, не обмежуйте пиття безпосередньо після годування.

Протягом певного часу можна застосувати метод «вільного годування», тобто годувати дитину за її бажанням. Найулюбленіші дитиною страви слід готувати частіше за інші, але при цьому дещо змінювати рецептуру, додаючи необхідні багаті білком продукти (м'ясо, сир тощо).

Чи замислювалися ви над тим, чому у деяких дітей після оформлення у дошкільний заклад поліпшується апетит, припиняються звичні блювання? Усе тому, що діти охочіше їдять за загальним столом, у родинному колі, в товаристві інших дітей. Тож виробіть правило сідати за стіл усією родиною.

Іноді дитина погано їсть через те, що до початку годування перебуває в збудженому стані, занадто захоплена грою, заняттями. У цьому випадку можна дещо перенести (на 20-30 хвилин) прийом їжі, дати час на те, щоб дитина змогла заспокоїтися.

У спекотні літні дні або за високої температури повітря в приміщенні організм дитини втрачає багато рідини. Це призводить до зменшення вироблення травних соків і зниження апетиту. У таких випадках перед початком годування дитині рекомендується дати трохи прохолодної кип'яченої води або несолодкого соку, можна почати годування з кисломолочного напою чи змінити режим годування: у найспекотніший полуденний час дати дитині вдруге легкий сніданок (кефір, булочку, фрукти), а обід перенести на пізніший час, скажімо, після денного сну. У такому випадку дитина, добре відпочивши і зголоднівши, легко впорається з досить калорійним обідом.


Чим гратися малюкові ?

Окремо варто спинитися на іграшках. Дуже часто дорослі, купуючи їх дитині, виходять з власних упо­добань, інтересів, намагаючись певною мірою ком­пенсувати обмеженість іграшкового асортименту в своєму дитинстві, тобто купують іграшку для себе. Або ж вважають, що велика кількість Іграшок та їх розмаїт­тя сприяють організації самостійної гри дитини, а їм, відповідно, забезпечать безвідривне виконання влас­них справ або спокійний тихий вечір.

От і виходить, що збирається велика кількість іграшок та Ігор, які лише займають місце, бо малюк ними не грається, оскільки всі ці дива сучасного дизайну його не цікав­лять, А тим часом у кожному домі є багато такого, що ніяк не може зрівнятися з іграшками. Найцікавіше міс­це — мамина кухня! Найпростіша шумівка, дерев'яна ложка, або каструлька, в яку можна спочатку багато чого покласти, а потім виймати потроху або відразу викинути, набагато цікавіші за будь-яку пластикову карусель з музикою! До того ж тут іде справжнє жит­тя: після того, як мама якийсь час побуде на кухні — на столі з'являється щось смачненьке, й усі кажуть: "О, дуже смачно!"

Спробуйте організувати діяльність вашого малюка саме тут, наприклад, так: виділіть секцію в кухонній шафі для нього, складіть туди кілька мета­левих баночок з кришками {добре, щоб їх можна було вкладати одну в одну), невелику каструлю, кілька мисочок тощо, а також волоські горіхи чи кілька ви­митих яблук, морквин абощо, які так цікаво розклада­ти по мисочках, складати в банку й закривати криш­кою, а, може, й скуштувати. Пізніше залучайте малюка до приготування обіду: доручіть вибрати буряки з-поміж картоплі чи моркви; відібрати червоні яблука чи перець з-поміж Інших; віднести відібрані вами овочі в мийку, а, може, навіть помити їх. І не страшно, що вода буде й на підлозі, а маленького помічника дове­деться перевдягати.

Адже такі ситуації спільної діяль­ності сприяють розвиткові дитини: вона знайомиться з різноманітним посудом, овочами, фруктами, їхніми назвами та ознаками (кольором, формою, величиною, щільністю, смаком, фактурою, матеріалом тощо). Ви допомагаєте синові. чи доньці проявити свою самостій­ність І маєте слушну нагоду для похвали: "Як гарно ти вмієш, це робити!" А найголовніше в такій ситуації з погляду малюка — мама поруч! І він діє разом з нею!

Цим правилом варто скористатися й тоді, коли ви пропонуєте синові чи донці погратися. Проте не забувайте: дитину треба вчити гратися. Без участі дорослого навіть найкращі іграшки не стимулюють активності, не розвивають свідомості, в кращому разі вони викликають однотипні, примітивні дії, які через це швидко набридають. Усі свої секрети та можли­вості іграшка розкриває перед дитиною лише з до­помогою дорослого. А щоб викликати справжній ін­терес до гри та іграшки, дорослі й самі мають гратися із задоволенням. Для цього намагайтеся на час гри з дитиною відключитися від сторонніх думок і турбот. Діючи з іграшками, малюк вчиться спілкуватися з дорослим розв'язувати найпростіші практичні зада­чі. Не забувайте і про, неформальний ігровий матері­ал; здатність бачити в одному й тому самому пред­меті термометр, ложку, гребінець, викрутку, а, може, й трубу — ось що залишиться непересічним досяг­ненням дитячого мислення, стане передумовою роз­витку уяви і творчості.


Кiлькiсть переглядiв: 474

Коментарi